Nevek, történetek, fejlesztések, megoldások, történetek.

Belátom, talán furcsa cím ez egy cikkhez, mégis ezt választottam, mert közös gondolkodásra szeretném hívni a tisztelt olvasót, egy mindenkit érintő, helyi probléma megoldására.
Mindannyian közlekedünk gyalog, személyautóval vagy tömegközlekedési eszközökkel, és ahogy kilépünk az utcára, nap, mint nap látjuk a közlekedési környezetünket, ez vagy jó érzéssel, vagy éppen bosszankodással tölt el bennünket. Jó érzés, ha virágokat, járható utakat, tisztaságot, rendezett környezetet látunk. Ám igen gyakran találkozunk a szemünket bántó, káros, vagy akár az egészségünket rongáló jelenséggel.

teszedd 02Minden tiszteletem azoknak, akik a következő hétvégéjüket arra áldozzák, hogy résztvegyenek az országos TeSzedd! akcióban! De azért álljunk meg egy pillanatra és gondoljuk át, hogyan tovább, hiszen ez most egy nagyszerű megmozdulás ami “tünetmentesíti” a beteget, de sajnos  nem orvosolja a problémát!

 

 

 

 

erdlako vizelvezetes zsakokkal 01Tettem egy rövid körutat Érden, és ezalatt fogalmazódott meg bennem ez a három kérdés a városban folyó építkezésekről. Lendületben van a város, gőzerővel folynak az építkezések, építenek utakat, járdákat és vízelvezető árkokat, azonban a vízelvezetés munkálatai számos kérdést vetnek fel.

 Rövidítve megjelent a Kerekasztal újságban 2019 márciusában.
Segesdi János írása

Az érdi Főtér projekt sosem volt sikerberuházás, de a polgármester kicsinyes politikai szelekciója végképp kiüresítette azt. 

erdlako nuku60milliardA Modern Városok program keretében még a választások előtt a kormány 60 milliárd forintot ígért az érdi úthálózat fejlesztésére és a víz elvezetésre. Az ígéretek megvalósítása egyelőre nem látszik.

erdlako vizelvezetes 01Szeptember első két napján leszakadt az ég. Egy hónapon belül már harmadszor.

kopor tihamer mekk mesterElőbb megépíti, aztán kitalálja, hogy mire akarja használni. Így csinálják azok, akik Mekk mesternél tanulják a beruházást, fejlesztést. Kopor Tihamér is így csinálja a Fürdő utcával.

 

erdlako kooperacio 0Nagypéntekre időzítve a Városháza azt kéri, hogy "Véleményezze Ön is az érdi úthálózat fejlesztésének tervét!", mellette kép a Három Városházi Nagy Emberről, amint egy A3-as színes lap felett golyóstollal mutogat valamit. Biztosan semmi érdemlegeset nem mutatnak, mert ebből a lapból, pláne ebben a méretben az ég világon semmi sem derül ki. Maguk is belátták, hogy átlátszó egy választási lódítás ez a hirtelen jött társadalmi egyeztetés, mert 3 nap alatt a képet el is tűntették a hivatalos oldalakról (mi is a Facebook memóriájából bányásztuk elő). De haladjunk sorban!

tmp telepuleskep01Elfogadták, s ezzel megjelent Érd Településképi Arculati Kézikönyve (TAK) is. Ez most egy új módi, a jogszabályi környezet változásával minden településnek alkotnia kell TAK-ot.

romer floris kerekparralA városvezetés segít igazolni Murphy törvényének egyik folyamányát, mely szerint a kerékpárosnak mindig hegynek felfelé kell tekerni.

lakoutca lako piheno 12 keresztezodes bajarat A n 1bPorol? Nagy a forgalom? Nincs járda? A víz az úton folyik? Nincs pénz a rendbetételre? Megoldódna mindez egyben. Nem azt állítjuk, hogy gyorsan és fájdalommentesen, de azt állítjuk, hogy könnyen.

kerekpar tmaT. Mészáros András zárszavában a KHT megismerését javasolta azoknak, akik még nem ismernék azt. Kezdheti is rögtön magával. Segítünk.

erdlako kerekpar 01Az megvan, mikor Mekk Mester úgy épít házat, hogy a tetővel kezdi? Az önkormányzat elkezdi végrehajtani a Kerékpráforgalmi Hálózati Tervben megfogalmazott beruházásokat. Hurrá. Csak sajnos a végén kezdi, nem az elején.

erdlako kerekpar 02 vekopÉrdekes összevetni az elmúlt időszakban régiónkban kiírt és pályázott, javarészt már elbírált projekteket a fenntartható közlekedésfejlesztés témakörében. A Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) pályázatok körében régiónkban 3 is került kiírásra: egy Budapest közigazgatási területére, egy Pest megyére, egy pedig külön Érdre (mint a megye közigazgatási területén kívüli megyei jogú városra).

badacsonyi rallySzóval van, hogy a jobb kéz belegabalyodik a balba, és már senki sem tudja, hogy mi van, de az ész megáll!

Az Érdlakó is támogatja az Érd Körbe Egyesület "30-nál 30!" kezdeményezését. Sőt, jelen poszttal túl is tolom azt a biciklit, s azt mondom: tulajdonképpen már most is 20 az a 30!

Még azon sem tettük túl magunkat, hogy megölik a Sulák-patakot, de a jelek szerint a közművek sem szeretik az új Sulák-csatornát.

Megölik a patakot, s azzal érvelnek, hogy a közlekedés miatt nincs más lehetőség. Keskeny az utca, de kell a járda. De nem vagyok abban biztos, hogy ezt el is kell hinni.

Mert a napnál világosabb, hogy gyilkosság történt. A vádlott még tagad, de a bizonyítékok egyértelműek.

Nem, nem szenzációhajhász cím. Ez az igazság. Élve temetik el az élő vizet a Fürdő utcában, ahogy tették korábban a Főtéren (Alsó utcában), s folytatódik a vízfolyások kínzása, vesztőhelyre vezetése Ófaluban, de hamarosan városszerte.

Megint liftet építenének a síneken való átkeléshez. Pedig az pár éve, az előző felújításnál sem jött be.

(A kétely határozott kifejezés, erős utalást tartalmaz arra, hogy valamiben nem bízunk. Vagy valamiben, amiben korábban bíztunk, megingott a hitünk. Nem csupán egyfajta merengés, töprengés, elbizonytalanodás - a kétely sokkal konkrétabb. Sokszor csalódást is tartalmaz.)

A minap egy új matricára lettem figyelmes a vonaton. Aztán másnap egy másikon is. Harmadnap meg már festést is láttam.

Hogyan lesz politika a csapadékvíz-elvezetés? Hogy jön a norvégcivilezés és sorosozás az özönvíz-szerű esőzések elleni védelemhez? Ha van egy kis ideje, üljön le és nézze meg! Sokkal okosabb lesz utána!

Többhónapos előkészítés, tervezés után a szeptemberi közgyűlés elfogadta az "érdi kerékpárút-hálózat fejlesztésére készült hosszú távú hálózatfejlesztési koncepció"-t. Kerékpáros koncepciót már 2008-ban is elfogadott ugyanez a testület, s abból sem valósult meg semmi, de ezúttal Orbán Viktor a Modern Városok Programja (MVP) keretében feltételként kötötte ki, hogy városunk kerékpárút-hálózatát tovább kell fejleszteni. Azaz, talán most pénz is lesz rá. De mire?

Erkel Ferenc utca: a VMG és a Kisfenyves ovi, no meg a sok autó. Parkolási káosz a köbön. De ki a hunyó?

"A no-go zónáknak nevezett területek olyan városrészek, amelyeket a hatóságok nem képesek ellenőrzésük alatt tartani." – mondja a kormányzati tájékoztató füzet. Most jöttem rá, hogy Érd no-go zóna.

Nagyon örülünk annak, hogy megpróbálkoznak valami aszfaltozással az önkormányzatnál, hogy évente ha nem is sok, de néhány kilométer utat megépítenek. A minősége egy dolog, ebbe most ne menjünk bele, mert nagyon hosszú tiráda lenne onnan kezdve, hogy mi történt a parcellázásnál egészen addig, hogy miért a látszat a lényeg (és nem csak utak tekintetében).

 

Most egy egészen más szempont szerint fogom megvizsgálni a dolgokat. Mégpedig a szerint, hogy az aszfaltozás melléktermékeként mi történik az utak forgalmi rendjével.

Zavarnak az üres utcanévtáblák? Nem találnak oda hozzád ismerőseid? Úgy érzed, nem hagyhatod az UV sugárzást és a költséghiányt győzedelmeskedni a tájékozódási igények felett? Itt az idő, cselekdj! Az utolsó órákban vagyunk! A Városnak Rád van szüksége!

Az  Érdi Újság arról számol be, hogy 2016 a kerékpárosok és a gyalogosok éve. Ezért egész Pest megyében fokozott ellenőrzésekre számíthatnak a biciklivel és motorkerékpárral közlekedők. De jó. Nyilván minden jó érzésű ember a fák napján áll neki fát vágni. 

Amióta lecsapoltuk a korábban javarészt mocsaras Kárpát-medencét és kultúrtájjá alakítottuk természeti környezetünket, a vízgazdálkodás egy olyan alapfeladattá nőtte ki magát, mely feladat elhanyagolása kétszeres károkat okozhat: először elönt minket az ár zápor idején, majd kiszárad a veteményes aszály idején.

Ne várja tőlem senki, hogy felzárkózzak ahhoz a kórushoz, aki azon hergeli magát, hogy azt a kevés kis havat, amit minap kaptunk, mi a búbánatért nem voltak képesek az illetékesek szépen, csendben és szolgalelkűen eltakarítani! Eddig sem ment! Kádár alatt sem igazán, meg az eeemthuszonötévben sem! Ez már csak ilyen…

Bizonyára minden érdlakó örömmel fogadta a hírt, hogy elkezdődtek a csatornázási munkálatok. Az is nagyon szép dolog, hogy hétvégén is dolgoznak. De! Vajon hogy eshet meg az, ami ma történt eközben? Valahol (talán a Somogyvári utcában, ha jól értettem) úgy tépték el az ivóvízhálózat nyomócsövét, hogy hiába mentek oda a vízmű szakemberei, a munkagéppel meg sem tudták közelíteni a helyszínt! Vajon, ha tűz ütne ki...? Egyszerűen nem hiszem el, hogy nem lehet úgy megszervezni egy ilyen munkát, hogy a veszélyesebb szakaszokon (amíg a markológépek dolgoznak) legalább egyik irányból géppel-autóval is be lehessen jutni! Feltételezem (vagy ez túlzott jóindulat?), hogy amikor már kézzel bontanak, akkor nem verik szét a főnyomócsövet. Tehát úgy gondolom, hogy markolóval sikerült elérni ezt a csodálatos "eredményt", aminek következtében egy jókora területen nem lesz víz, még azt sem tudni, menyi ideig.

erdlako fal angyal 2Van pár biztos dolog az életben, az egyik ilyen a halál. Nem ennyire biztos, de jó esetben az öregséget is sokan megérik. Viszonylagos egészségben. De az idővel az erő is elfogy. Úgy tűnik, Érd MJV jegyzője ezzel nincs tisztában. Meg azzal sem, hogy az idős emberekben is megvan a vágy, hogy szeretteik sírjához odamehessenek. Legalább Halottak napja körül. Amikor persze korlátozzák a temetőbe való behajtást. Na, ez az utóbbi, amit lehet jól és emberségesen is csinálni, de Érden ez valahogy nem akart összejönni az idén.

Épült valami a Lőcsei-Szovátai és egyéb utcák találkozásánál. Egyelőre csak egy sebtiben hevenyészett panorámát mutatnék róla. A részletek majd később. (?)

 

erditornyok 02A folyamatban lévő településközponti szabályozási folyamat egy olyan javaslatot tett le az asztalra, mely összesen 9 db, magasságát tekintve 20 és 60 méter közötti (azaz mintegy 20 emeletes) épület építését teszi lehetővé (javasolja). Ezeket a tornyokat – megépülésük esetén – gyakorlatilag egész Érdről látni fogja mindenki.

 

További cikkeink...