Közterületeink

Nevek, történetek, fejlesztések, megoldások, történetek.

Megölik a patakot, s azzal érvelnek, hogy a közlekedés miatt nincs más lehetőség. Keskeny az utca, de kell a járda. De nem vagyok abban biztos, hogy ezt el is kell hinni.

Mert a napnál világosabb, hogy gyilkosság történt. A vádlott még tagad, de a bizonyítékok egyértelműek.

Nem, nem szenzációhajhász cím. Ez az igazság. Élve temetik el az élő vizet a Fürdő utcában, ahogy tették korábban a Főtéren (Alsó utcában), s folytatódik a vízfolyások kínzása, vesztőhelyre vezetése Ófaluban, de hamarosan városszerte.

Megint liftet építenének a síneken való átkeléshez. Pedig az pár éve, az előző felújításnál sem jött be.

(A kétely határozott kifejezés, erős utalást tartalmaz arra, hogy valamiben nem bízunk. Vagy valamiben, amiben korábban bíztunk, megingott a hitünk. Nem csupán egyfajta merengés, töprengés, elbizonytalanodás - a kétely sokkal konkrétabb. Sokszor csalódást is tartalmaz.)

A minap egy új matricára lettem figyelmes a vonaton. Aztán másnap egy másikon is. Harmadnap meg már festést is láttam.

Hogyan lesz politika a csapadékvíz-elvezetés? Hogy jön a norvégcivilezés és sorosozás az özönvíz-szerű esőzések elleni védelemhez? Ha van egy kis ideje, üljön le és nézze meg! Sokkal okosabb lesz utána!

Többhónapos előkészítés, tervezés után a szeptemberi közgyűlés elfogadta az "érdi kerékpárút-hálózat fejlesztésére készült hosszú távú hálózatfejlesztési koncepció"-t. Kerékpáros koncepciót már 2008-ban is elfogadott ugyanez a testület, s abból sem valósult meg semmi, de ezúttal Orbán Viktor a Modern Városok Programja (MVP) keretében feltételként kötötte ki, hogy városunk kerékpárút-hálózatát tovább kell fejleszteni. Azaz, talán most pénz is lesz rá. De mire?

Erkel Ferenc utca: a VMG és a Kisfenyves ovi, no meg a sok autó. Parkolási káosz a köbön. De ki a hunyó?

"A no-go zónáknak nevezett területek olyan városrészek, amelyeket a hatóságok nem képesek ellenőrzésük alatt tartani." – mondja a kormányzati tájékoztató füzet. Most jöttem rá, hogy Érd no-go zóna.

Nagyon örülünk annak, hogy megpróbálkoznak valami aszfaltozással az önkormányzatnál, hogy évente ha nem is sok, de néhány kilométer utat megépítenek. A minősége egy dolog, ebbe most ne menjünk bele, mert nagyon hosszú tiráda lenne onnan kezdve, hogy mi történt a parcellázásnál egészen addig, hogy miért a látszat a lényeg (és nem csak utak tekintetében).

 

Most egy egészen más szempont szerint fogom megvizsgálni a dolgokat. Mégpedig a szerint, hogy az aszfaltozás melléktermékeként mi történik az utak forgalmi rendjével.