Közterületeink
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

A minap egy új matricára lettem figyelmes a vonaton. Aztán másnap egy másikon is. Harmadnap meg már festést is láttam.

Aki - hozzám hasonlóan - kerékpárral szokott utazni a vonaton, az nem lepődk meg ezen. Részint tudja, hogy ez a kerékpárok szállítására kijelölt hely, részint ehhez hasonló matricák voltak már korábban a piros Flirt-ökön is és más vonatokon is. Mégis nehéz odatenni reggelente a kerékpárt, mert ülnek a lehajtható székeken és nem adják át a helyüket. Ez részükről némileg érthető: kevés a vonat, sok az utas. Ezeket a vonatokat nem arra tervezték, hogy tömve legyen álló emberekkel. Ez onnan is látszik, hogy kapaszkodók sincsenek nagyon. Jobb leülni.

Igen ám, de a kerékpárnak meg jobb, ha ki van kötve. Mert hirtelen fékezéskor az elszabaduló kerékpár komoly sérüléseket képes okozni. Bármelyik utasban. talán pont, az ott ülő utasban. És itt, ezen a helyen lehet kikötni a kerékpárt. És a babakocsit. És a kerekesszéket. Hogy fékezéskor ne repüljenek. A problémáról, s arról, hogy miért rosszabb a magyar Flirt, mint a svájci, arról itt már írtam korábban.

A helyzet azért is problémás, mert a kalauzok sem szoktak érvényt szerezni a biztonságnak és a szabály betartásának. Persze nagy a szórás: volt, hogy a kalauz is azt állította, hogy ezek nem elsőbbségi helyek, egy másik meg majdnem megbüntetett, mert nem a kijelölt helyen szállítom a kerékpárt (szabaddá tenni persze ő sem segített)

Szóval megjelentek ezek az új matricák.

És egyes vonatokon már ilyen felfestések is ráerősítenek.

Remélem, hamarosan találkozunk a MÁV-Start tájékoztató kampányaival is, ami végre rendet tesz itt, a WC előtt, a két ajtó között.

És remélem, hogy vesznek még sok ilyen kocsit. Tudom, hogy kevés a jármű (annyira, hogy már IC helyett is Flirt-öket tesznek be), de azt is tudom, hogy - követve a külföldi példákat - utasból is egyre több lesz.

Szóval köszönjük, jó az irány! Csak bátrabban! Merjünk nagyok lenni!