Mindenki képviselője
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

mit kivan az erdi polgar 3 kozlekedesfejlesztesKözös játékra hív mindenkit az Érdlakó. Játsszunk el a gondolattal, hogy márciusban újra kezdjük! Mit kívánunk városunknak? Milyen városban szeretnénk élni? Rakjuk össze közösen a mi márciusi pontjainkat! Március idusáig közzéteszünk pár pontot. Témánként önálló bejegyzésként. Alatta tegyetek javaslatot hozzá, véleményezzétek! Folytassatok vitát a városi FB fórumokon, az Érdlakó facebook oldalán, tegyetek javaslatot újabb pontokra! Március 15-én nyilvános eseményen élőben is megbeszéljük az elképzeléseket, hogy aztán követelésekké kovácsoljuk azokat.

A 3. pont: Legyen közügy a közlekedésfejlesztés!

 

3. Legyen közügy a közlekedésfejlesztés!

  1. A közútfejlesztési koncepció felülvizsgálatát!
    Az különböző projektekhez készült koncepciók ne írják felül egymást úgy! A projektalapú városfejlesztést (amikor minden annak van alárendelve, hogy minél nagyobb támogatást minél gyorsabban el lehessen költeni) fel kell váltsa a hosszú távú stratégiai tervezés, s ehhez a távlati célokat kell szolgálja minden pályázat. Ehhez le kell számolni a hirtelen jött ötletek vezérelte közterületépítésekkel. Legyen víziója a város vezetésének arra, hogy mit kezdünk a rengeteg kiépítetlen és még több rosszul kiépített úttal, s egy megvalósítható, mégis korszerű közlekedési hálózat alapjainak cselekvési tervét tegye le!
  2. Komplex közterület-fejlesztést!
    A városfejlesztés egy rendkívül komplex tevékenység, ezért a tervezési feladatok során csakis az integrált megközelítést szabad alkalmazni.
    1.  A komplexitás nem a tervező, hanem a tervezési programot megalkotó városvezetés feladata. Nem elég komplexen gondolkodó tervezőt találni az adott tervezési feladatra: ennél sokkal fontosabb, hogy a városi tervek, koncepciók, közbeszerzési kiírások, tervezési szerződések műszaki specifikációi már tükrözzék a komplex (és egyetemes!) tervezés igényét.
    2. Egy közterület alakítását célzó beruházásnál nem csupán az autóval közlekedőkre kell gondolni, de kötelezően meg kell oldani a gyalogosok, a kerékpárosok, a gyerekek, az idősek, a bakocsisok, a fogyatékkal élők kiszolgálását is, a közművek és a felszíni és felszín alatti vízgazdálkodási rendszerek elhelyezését, a zöldfelületek és a biológiai sokféleség védelmét, szolgálni kell a települési arculatot, az épített környezet harmóniáját, figyelni kell a közösségi terek iránti igényre, stb.
  3. Zónásítást!
    Több szakmai anyag, köztük a város által készített koncepciótervek, hálózati tervek is tettek már javaslatot a lakó-pihenő övezetek, továbbá 30-as övezetek kialakítására. Az útépítéseknél ezt figyelembe kell venni. Csak olyan projektek, kivitelezések támogathatóak, melyek ezt a cél szolgálják.
  4. A gyalogos és akadálymentes közlekedés biztosítását!
    A családbarát és szolidáris város a közlekedésben azt kell jelentse, hogy biztonságosan meg lehet közelíteni minden közintézményt gyalogosan, babakocsival, kerekesszékkel, de az önállóan cselekvőképes sérült vagy fogyatékkal élő polgártársainknak is.
    Minden főútvonal mellett szabványos, akadálymentes járdát kell kialakítani és fenntartani.
    Azokban az utcákban, ahol nincsen akadálymentes, folyamtos járda, azt mihamarabb lakó-pihenő zónába kell sorolni.
  5. A kerékpáros infrastruktúra kiépítését!
    A kerékpár valódi alternatíva a motorizált közlekedéssel szemben.
    1. Készen kell állniuk a kerékpárral érkezők fogadására: a közintézményeknek kerékpártámaszokkal, a közlekedési csomópontoknak B+R parkolókkal, a fontos úticéloknak kijelölt kerékpáros útvonallal.
    2. A város kerékpározhatóságának alapja a zónásításnak kell lennie, de a főútvonalak intézményekkel ellátott részein ki kell építeni a kerékpársávokat is.
  6. XXI. századi közösségi közlekedést!
    Meg kell találni a módját annak, hogy miként lehet Érden is színvonalas közösségi közlekedés. Kezdeményezni kell az agglomerációs közösségi közlekedés egységesítését (a BKSZ egykori koncepcióját frissíteni), ehhez az érintett településekkel, s kiemelten a Fővárossal (és annak közlekedésszervező cégével, a BKK-val) el kell kezdeni a munkát egy közös közlekdésszervező intézmény kijelölésére.
  7. A parkolási rend felülvizsgálatát!
    Meg kell szüntetni a vadparkolásokat, szabályozni kell a parkolást a gyalogos felületek környékén és a lakó-pihenő övezetekben. A 4-5 m-nél keskenyebb utcákban az úttesten kívül kell kijelölni parkolóhelyeket. A zöldfelület nem parkoló! Minél több P+ parkolóra van szükség: P+R -ekre a vasúti megállóknál, B+R -ekre a vasúti és forgalmasabb buszmegállóknál, K+R -ekre az iskoláknál, valamint oktatási, egészségügyi és sportlétesítményeknél, továbbá az intermodális csomópontoknál.

 A már közzétett pontok itt érhetőek el, alább pedig várjuk javaslataidat.